søndag 22. mai 2011

Rotmiks med brokkoli

Den retten her har jeg hentet fra ett eller annet blad en eller annen gang. Eller nærmere bestemt utgangspunktet til den hentet jeg fra et blad. For jeg klarer virkelig ikke å følge oppskrifter, og etter litt prøving og feiling endte jeg med retten sånn som den er i dag. 

Kålrot
Sellerirot
Persillerot
Purre
Brokkoli
Gulrot
Potet
5 dl kjøttbuljong
1 ts korianderpulver
1/2-1 ts muskat

Bruk de mengdene du selv ønsker av grønnsakene. Jeg har det sånn cirka jevnt fordelt i mengden av grønnsaker. Jeg koker potetene utenom, siden jeg ofte lager en stor porsjon sånn at jeg sender med mannen min lunch dagen etterpå også. Men tilbake til fremgangsmåten. Skjær alt i små terninger/skiver og ha det i en wok. Hell over buljong, koriander og muskat. Legg på lokket og la det koke opp. La det putre en 20 minutters tid. Om du ønsker kan du ha i litt bladpersille på slutten. 

Denne gangen her valgte jeg å servere det med kjøttpølser, men jeg har også servert det med fisk, koteletter og kylling. Så egentlig bare fantasien som stopper for hva man kan ha ved siden av. Beklager litt dårlig bilde, men det dampet så fælt av den rotmiksen at det nesten var umulig å få tatt bilde. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar