onsdag 18. mai 2011

Kyllingkoteletter.

Dette er opprinnelig en oppskrift jeg fant hos Rachael Ray. Men i og med at den inneholdt både ost, egg og gluten, så ble det til at jeg la den vekk. Så for en liten tid siden fant jeg ut at jeg kunne jo se om jeg klarte å trikse den til sånn at den ble like god bare uten det jeg ikke tålte. Og det gikk faktisk helt bra. Dette er en av mine desiderte favoritter når det kommer til mat.

2 kyllingfileter
Eggerstatning for 3 egg
1,5 kopp glutenfri strøbrød
2 ss basilikum
1 ss timian
2 ss persille

Legg filetene inn i plastikkposer og bank de flate. Bland sammen eggerstatningen i en dyp tallerken. Bland det tørre i en annen. Dypp kyllingen ned i eggerstatningen og vend de så i strødbrødblandingen. Ha de rett over i panna for de blir fort klissete om du holder for lenge på de. Stekes på svak varme. jeg pleier å servere de her med en salat og smilepoteter eller andre type poteter. Men de er også nydelige sammen med pasta og tomatsaus. 


Jeg bruker som regel tørkede urter. 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar