onsdag 25. mai 2011

Lun potetsalat med bacon.

Utgangspunktet til denne oppskriften fant jeg på en eller annen matside på nettet. Jeg har sett flere nesten like oppskrifter på flere av de andre matsidene. Men jeg har laget en liten vri på den tror jeg. I hvert fall finner jeg ingen der ute med purre i.

5-6 store poteter
100 gram bacon i skiver
1/2-1 purre
2 ss estragon eddik
fersk eller tørket estragon

Skjær potetene i passe store terninger og kok de møre. Skjær baconet i små biter og purren i skiver. Stek bacon og purre sammen i en stor panne. Når de er klare, tilsett potetene og la det steke lett. Hell over estragoneddik og strø over estragon. Serveres varm.

Jeg bruker som regel kyllinglår og en vanlig salat ved siden av. Favorittsalaten min består av agurk, tomat og paprika med olivenoljedressing, og den går til det meste. Jeg bruker som regel tørket estragon, da det er lettere å få tak i enn fersk. Det blir litt mildere estragonsmak da, men allikevel veldig godt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar