torsdag 8. januar 2015

Squash og sjokoladekake.

Jeg elsker gulrotkake, og da jeg fant squashkake, så måtte det jo testes. Jeg var noe skeptisk da, men det var jeg til gulrotkake i sin tid og. Men det var såpass godt at jeg må beherske meg for å ikke bare gafle i meg hele kaka på null svisj her. Dette er første forsøk, og den ble litt for porøs, så jeg har nok hatt i litt for mye hevemiddel, så i oppskriften under, har jeg fjernet det jeg tror ble for mye. Den ble også litt fastere etter den fikk kjølt seg ned litt. Bildet er tatt da den var helt fersk. 

4 dl revet squash
3 dl toro kakemiks
1,5 dl kakao
1 ts natron
1/2 ts kanel
1/4 ts allehånde
1,5 dl sukker
1,5 dl brunt sukker
2 egg
1,5 dl rapsolje
1 ts vaniljeekstrakt
2 dl sjokoladebiter

Bland alt det tørre i en bolle. Ha egg, rapsolje og vaniljeekstrakt i en annen bolle, og visp sammen til en jevn og fin masse. Ha den revne squashen oppi det våte og bland inn. Ha i det tørre, og bland godt. Ha til slutt i sjokoladebitene og rør de inn. Bruk en brødform, og smør den inn med olje. Hell kakerøren i formen, og stek den midt i ovnen på 180 grader i ca en time.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar