fredag 12. desember 2014

Havreflarn (med egg)

Da jeg begynte å luke ut ting fra maten min, så kastet jeg så og si alle oppskrifter som var umulig å lage uten egg eller melk. Men denne her klarte jeg aldri å kaste, fordi de er så fantastisk gode. Så jeg er jo helt i ekstase i år når jeg kan spise et par av dem uten problem. Og de er egentlig ganske lette å lage også.

3 egg
250 gram sukker
150 gram margarin
200 gram havregryn
2 ss toro fin kakemiks
1 ts bakepulver

Rør egg og sukker sammen til eggedosis. Smelt margarinet, og ha i under omrøring. Ha i det tørre, og rør godt. Sett med teskje på bakeplater. Ha god avstand, for de flyter ut en god del under steking. Jeg pleier å ha 9 på hver plate for å unngå at de smelter sammen under stekingen. La de hvile litt på plata før du flytter de over på rist. Stekes ved 200 grader til de er gyldne. I ovnen min tok det ca 8 minutter. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar