lørdag 27. desember 2014

Blomkålsuppe med bacon

Jeg har lenge savnet ordentlig blomkålsuppe etter at jeg fikk alle disse intoleransene. Hadde jeg visst hvor enkelt det kan gjøres, så hadde jeg søren meg laget dette for en evighet siden. Den er veldig populær hos de andre i familien og, og poden på 15 måneder foretrekker faktisk suppa framfor pannekakene vi pleier å ha etterpå.

1,5-2 blomkål
1 brokkoli
1 purre
vann
salt
pepper
1 boks alpro matfløte
1 pakke bacon

Skjær blomkål og brokkoli i buketter, og purren i skiver. Ha de i en kjele, og ha på nok vann til at det dekker godt. Kok opp, og la koke til de er møre. Ikke hell av vannet, men bruk en stavmikser eller blender til å kjøre suppen jevn og glatt. Ha i fløten, salt og pepper og smak til. Serveres med stekte baconbiter på toppen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar