tirsdag 15. september 2015

Fishermans pai

Denne oppskriften fant jeg opprinnelig inne på Rema1000 sine matsider. Men som vanlig så må det jo alltid en del justeringer til når man skal ha ting allergivennlige. Retten falt i smak både hos liten og stor, så jeg tror absolutt dette er noe vi kommer til å lage igjen.

1,5 kilo poteter
2 store spiseskjeer margarin
Rismelk
Salt
Pepper
2 ss dijonsennep
500 gram torskefilet
150-200 gram frosne erter
1 løk
Revet vegansk ost

Skrell og kok potetene. Mos de, ha i margarin og rismelk til ønsket tykkelse. Smak til med salt, pepper og dijonsennep. Jeg måler aldri rismelka når jeg lager potetmos, fordi den er litt ustabil i egenskapene sine, og noen ganger trenger den mer og noen ganger mindre. Men gå på slump og øyemål. Hakk løken, og stek den myk i litt olje. Bland løken og ertene inn i potetmosen. Skjær fisken i litt store terninger, og ha i. Ha alt over i en ildfast form, og strø vegansk ost på toppen. Stekes ved 225 grader i 30 minutter. I den opprinnelige oppskrifta, serveres den med revet gulrot. Men siden jeg ikke tåler rå rotgrønnsaker, så valgte jeg kokte gulrøtter til. Og det passet helt supert det og. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar