onsdag 2. november 2011

Pølsegryte.

For en gangs skyld skal jeg legge ut en rett jeg lager innimellom som er full av juks. Jeg lager så og si alt fra bunn av, men spaghettisaus er en ting jeg ikke får til på en bra nok måte. Så i denne retten, tyr jeg til spaghettisaus på glass.

6 grillpølser (Gilde go og mager)
1 glass pastasaus (gjerne med ekstra hvitløk)
1-2 dl vann
1 purre
2 ss soyasaus
1 blomkål
3 gulrøtter
1 boks friske erter

Ha pastasaus, vann, soyasaus og purre i en kjele. Hvor mye vann du skal bruke avhenger av hvor tynn du ønsker sausen. La det koke i 10-15 minutter under lokk. Rør om av og til. Skjær grønnsakene i passe biter og kok de møre. Skjær pølsene i biter og stek de i en panne. Bland alt sammen til en gryte. Den er også veldig god med en boks ananas oppi. Serveres med ris og salat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar