lørdag 11. juli 2015

Minipavlova med sjokoladekrem (med egg)

Nå er det lenge siden jeg la ut noe her, og det er ikke fordi jeg ikke jobber ute på kjøkkenet, men fordi jeg har brukt en del oppskrifter jeg har lagt ut før, eller fordi ting ikke har blitt helt som de skulle. Men i dag har jeg prøvd meg på en ny ting, som faktisk ble veldig bra. Jeg for min del, synes pavlova er litt i det søteste laget, men denne var ikke så aller verst altså. Mann og barn elsket den! 

3 eggehvitter
2 dl sukker
1/2 ts maisstivelse
50 gram sjokoladedråper

Krem:
1 boks alpro kremfløte
2 ss sjokoladesaus

Pynt:
1 nektarin
sjokoladesaus

Skill eggene, og pass på at det ikke kommer noe plomme inn i eggehvittene. Stivpisk eggehvittene med en kjøkkenmaskin. Bland maisstivelse og sukker sammen, og ha det i litt etter litt når eggehvittene er stive. La maskinen gå mens du har i, marengsrøren skal bli blank og skinnende. Ha i sjokoladedråpene. Fordel marengsen i 6 hauger på en bakeplate med litt rom mellom. Lag groper i dem til fyllet. Stekes ved 150 grader i 30 minutter. Avkjøl de på rist. Stivpisk kremfløten, ha i sjokoladesausen og la det blande seg inn. Fordel kremen oppi marengsbunnene. Ha på nektarin i biter og litt sjokoladesaus på toppen. Jeg bruker Hersey sin sjokoladesaus, da den er laget med maisstivelse og ikke hvetestivese som de fleste andre jeg har sett i butikken. Du kan også bytte ut nektarinen med feks bringebær eller jordbær. Det viktigste er at det er noe friskt og godt der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar