onsdag 9. april 2014

Matpakkekylling

Siden matpakkefisken ble en så stor suksess, så hvorfor ikke prøve med kylling og? Jeg er faktisk i tvil om hvilken av dem jeg liker best, for de er fryktelig gode på hver sin måte. 

2 kyllingfileter
1 pakke aspargesbønner 
1/2 fennikel
2 små gulrøtter
2 sjalottløk
olivenolje
salt
pepper
urter etter ønske (jeg bruker persille og basilikum)

Legg aspargesbønnene på midten av to bakepapirark. Del fennikel, gulrot og sjalottløk i biter/skiver og fordel over. Ha over litt olivenolje, salt og pepper. Legg kyllingfileten på toppen, ha over litt mer olivenolje, litt mer salt og pepper og urter. Pakk den godt sammen og putt brettet med matpakkene inn i ovnen. Stekes ved 225 grader i 20-25 minutter avhengig av størrelsen på fileten. Serveres med kokt pasta.
(Jeg hadde små fileter da jeg tok bilde, så jeg brukte to)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar