torsdag 30. mai 2013

Havrekjeks med sjokoladebiter.

1 pose havregryn
600 gram toro kakemiks
500 gram sukker
1 flat ss vaniljesukker
1 flat ss bakepulver
1 ss natron
Sjokoladebiter i passe mengde
375 gram margarin
2 dl rapsolje
2 dl vann

Bland alt det tørre i en stor bolle. Smelt margarinet, avkjøl litt og gni det inn. Ha i vann og rapsolje, hender jeg må ha i bittelitt mer vann, men vær forsiktig med vannmengden. Bland alt godt sammen. Klapp deigen ut på benken, og stikk ut små kjeks (jeg brukte det minste glasset jeg fant i skapet her). Stekes ved 190 grader på varmluft i 7 minutter. Husk å la de ligge 5-7 minutter på plata før du tar dem over på rist, ellers detter de fra hverandre. Jeg bruker disse sjokoladebitene da jeg synes de er perfekt søte. Oppskriften her holdt til 72 kjeks for meg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar