torsdag 30. juni 2016

Bondeomelett

Noen retter er så enkle og geniale at de bare må bli gode. Bondeomelett er en rett jeg er vokst opp med fra så langt tilbake jeg kan huske. Både som lunsj, middag og kvelds. Helt genialt dagen etter om man har poteter til overs etter middag feks. Som regel har vi pleid å ha brød og smør ved siden, men i voksen alder, så har jeg lagt min elsk på salat og bacon til, for alt blir jo bedre med bacon! 

6-7 kokte poteter
4 grillpølser
1/2-1 løk
Litt strimlet purre
9 egg
1/2 ts salt
1/4 ts pepper
2 ss vann

Skjær potetene i terninger, pølsene i skiver, og hakk løken. Ha alt over i en panne, og brun lett, for å få fram smakene skikkelig. Bland egg, salt, pepper og vann godt, og hell over. Rør forsiktig helt i begynnelsen. Senk platen til nesten det laveste du kan. Mine plater går fra 1 til 9, og jeg setter den på 2 når jeg lager denne. Legg over et lokk, og la den kose seg en 20 minutters tid. Når alt egget har stivnet, er den ferdig for servering.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar